woensdag 6 augustus 2014

A week with Binti Home Studio #2


De weken gaan veel sneller dan gedacht! Het is het idee om deze nieuwe categorie A week with Binti Home Studio elke zondag te gaan plaatsen, maar we zijn zo alweer een paar dagen verder! Elke week geef ik nu een korte update wat ik de afgelopen week heb gedaan. Zo krijg je een beeld hoe mijn (werk) weken eruit zien.


Suikerfeest 2014 // Eid 2014
Begin vorige week was het suikerfeest, als afsluiter van de Ramadan. Ik had heel graag deze dagen in Egypte willen doorbrengen met mijn vader, familie en vriendinnen. Maar helaas was dat door werk niet haalbaar. Wel ben ik langs vriendinnen geweest hier in Nederland om samen heerlijk zoetigheid te eten! Zo maakte ik een heerlijke cake van witte chocolade, kokos en frambozen ( naar recept van Hééérlijk ) en ook een eigen variant met melkchocolade en banaan ( en een klein beetje suiker..... ). Heerlijk! // In the beginning of last week we were celebrating Eid as the finish of Ramadan 2014. I wish I could spend these days in Egypt with my father, family and friends but unfortunatelly this wasn't possible because of my work. But, Ive visited some friends here to celebrate together with some sweets. So I've made this declicious cake with white chocolate, coconut and raspberry ( recipe from Hééérlijk ) and also my own version with milk chocolate and banana ( and a little bit of sugar.... ;) ).
 
Styling en fotografie Zenza 
Op mijn instagram liet ik eerder al foto's zien dat ik aan het stylen en fotograferen was voor Zenza een paar weken geleden. Ik ben al een aantal jaar groot liefhebber van hun producten en het was dan ook een eer dat ze mij vroegen voor de fotografie van de nieuwe sfeerbeelden en producten! De afgelopen week heb ik nog wat sfeerfoto's en productfoto's gemaakt die de vorige keer niet op tijd waren voor de shoot. Binnenkort gaan de nieuwe foto's online op de website van Zenza, ik ben erg benieuwd naar dat resultaat. Uiteraard deel ik de foto's ook hier. // A couple of weeks ago I did the styling and photography for beautiful brand Zenza. I love this brand for several years now and it feels like a big compliment when they asked me to style and photograph their new collection. Last week I've made some last shots from some new products. These photo's will be on the website of Zenza soon, ofcourse I will share this with you as well!

Perslunch Fest Amsterdam
Ik vind het nog steeds bijzonder dat mijn blog ervoor zorgt dat ik met zoveel leuke mensen in contact kom, aanvragen krijg voor nieuwe projecten of uitgenodigd wordt voor persdagen en heerlijke lunches. Zo was er afgelopen week een perslunch bij Fest Amsterdam. Ik toonde hier al de nieuwe foto's van de winkel en showroom die ik pas geleden heb gemaakt. Nu waren we met een select groepje van 15 mensen ( waaronder bloggers, mediaexperts en creatievelingen ) uitgenodigd om een heerlijke lunch te nuttigen in de tuin van Fest Amsterdam. Een prachtig gedekte tafel, fijne quotes en een zonnetje erbij. En als afsluiter kregen we een mooie goodiebag mee naar huis. Bedankt Fest Amsterdam! // It makes me so happy that because of my blog I meet so many new people, asked to do nice projects and receive invitations for pressdays or a lunch. Last week I was invited to join the lunch at Fest Amsterdam because of their new opened showroom/store in Amsterdam. It was a good experience with a beautiful table, delicious food, nice people and a bit of sunshine. Thanks Fest Amsterdam!

 
Weekend
Ja het hoort er toch echt ook bij, na een drukke werkweek, even bijkomen en ontspannen in het weekend. Ik geef eerlijk toe dat ik soms iets teveel werk maar daarom houd ik me nu steeds meer vast aan die vrije avonden en weekenden om zo een goede balans te vinden tussen werk en prive. Afgelopen weekend was dan ook heerlijk ontspannen. Zaterdag kreeg ik mijn oma op visite in mijn nieuwe huis en ze bracht mooie bloemen mee! Daarna een goede vriendin bezocht in Scheveningen. Zondag (eindelijk) eens naar Sundaymarket in Amsterdam met mijn moeder en s'avonds met een andere goede vriendin de hele avond op het terras gezeten. Na dit fijne rustige weekend helemaal klaar voor deze nieuwe (drukke) werkweek! Tot volgende week :) // After a busy workweek it's important to have a good weekend without any work. Sometimes I work to much but that's why I realise I need to have good weekends and nights off for a good balance of work and my private life. Last weekend my grandmother visited my new home and brought me some great flowers. At night I visited a good friend in Scheveningen. Last sunday I finally visited Sundaymarket in Amsterdam with my mom and at night I spend the whole night with another good friend.


Photography : Souraya Hassan, Binti Home



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for reading my blog, I would like to read your comment. With Love, Souraya